فناوری

مکرون فرانسوی می گوید دستگیری پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام، سیاسی نبود

مکرون فرانسوی می گوید دستگیری پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام، سیاسی نبود

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، تصویر بالا [پرونده]
| اعتبار عکس: رویترز

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت که دستگیری مدیر عامل در فرانسه از برنامه پیام‌رسان محبوب تلگرام، پاول دوروف، یک اقدام سیاسی نبود، بلکه بخشی از یک تحقیق مستقل بود.

دوروف روز شنبه در فرودگاه لو بورژه در یک تحقیق قضایی که ماه گذشته آغاز شد، بازداشت شد. دفتر دادستانی پاریس روز دوشنبه اعلام کرد که 12 مورد تخلفات کیفری ادعا شده است.

این در بیانیه ای اعلام کرد که تخلفات مشکوک شامل همدستی در فروش مواد سوء استفاده جنسی از کودکان و قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری، مشارکت در معاملات جرایم سازمان یافته و امتناع از در صورت لزوم، اطلاعات یا اسناد را با بازرسان به اشتراک بگذارید.

در اولین اظهارنظر عمومی فرانسه در مورد دستگیری، مکرون در پلتفرم رسانه اجتماعی X پست کرد که کشورش عمیقاً به آزادی بیان اما «آزادی‌ها متعهد است». در چارچوب قانونی، هم در رسانه های اجتماعی و هم در زندگی واقعی، برای حمایت از شهروندان و احترام به حقوق اساسی آنها، حمایت می شود.

مکرون با محکوم کردن آنچه او اطلاعات نادرست خواند، گفت که دستگیری “به هیچ وجه یک تصمیم سیاسی نیست. این بر عهده قضات است که در این مورد تصمیم گیری کنند.

دفتر دادستانی گفت که بازداشت دوروف تا دوشنبه شب تمدید شد و می تواند تا عصر چهارشنبه تمدید شود و مقامات باید او را آزاد یا متهم کنند.

>

دوروف شهروند روسیه، فرانسه، امارات متحده عربی و کشور جزیره‌ای سنت کیتس و نویس در دریای کارائیب است.

مقام‌های دولتی روسیه از بازداشت وی ابراز خشم کرده‌اند و برخی آن را می‌خوانند. با انگیزه سیاسی و اثبات استاندارد دوگانه غرب در مورد آزادی بیان. این اعتراضات در میان منتقدان کرملین باعث برانگیختن ابروها شده است زیرا در سال 2018 مقامات روسیه خود سعی کردند تلگرام را مسدود کنند اما موفق نشدند و در سال 2020 این ممنوعیت را پس گرفتند.

اوایل سه شنبه، وزارت خارجه امارات متحده عربی گفت که «این است از نزدیک این پرونده را دنبال می‌کند و از فرانسه خواسته بود که «همه خدمات کنسولی لازم را به صورت فوری به دوروف ارائه دهد.»

فرانسه و امارات متحده عربی روابط نزدیک نظامی خود را حفظ می‌کنند و فرانسوی‌ها یک پایگاه دریایی در این کشور دارند. نیروهای ابوظبی و اماراتی با استفاده از تانک‌های Leclerc ساخت فرانسه و جت‌های جنگنده رافال.

تلگرام که می‌گوید نزدیک به یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد، توسط دوروف و برادرش پس از اینکه خود او با فشار روسیه مواجه شد تأسیس شد. مقامات.

در سال 2013، او سهام خود را در VKontakte، یک سایت شبکه اجتماعی محبوب روسی که در سال 2006 راه‌اندازی کرد، فروخت.

این شرکت در بحبوحه سرکوب دولت روسیه پس از طرفداران گسترده تحت فشار قرار گرفت. -تظاهرات دموکراسی که در پایان سال‌های 2011 و 2012 مسکو را تکان داد.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا